Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metode de gandire critica - aplicatii - Vestitorii primaverii
Sâmbătă, 10 Aprilie 2010 20:24

„VESTITORII PRIMĂVERII” de George Coşbuc

   (Aplicaţii ale metodelor de gândire critică)

  

  

1. SPARGEREA GHEŢII

 

    • Scrie mai jos numele păsărilor pe care le cunoşti:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Descrie-o pe cea care pe care o ştii cel mai bine:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


2. EVOCARE

 

 

BRAINSTORMING


 

 

 

 

De ce pleacă ele în ţările calde?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

3.REALIZAREA SENSULUI

 

 

 GHIDUL DE STUDIU


 * Răspunde la întrebări după ce ai citit cu atenţie poezia.

 

 „Care sunt ţările „de soare pline”?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce păsările au fost „străine” acolo?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce autorul dialoghează cu păsările călătoare ?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care sunt întrebările pe care le adresează?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care e reacţia autorului la revenirea păsărilor călătoare ?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Cum se schimbă natura la întoarcerea păsărilor călătoare?”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Ce aţi simţit citind această poezie?”

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Explicaţi versul:

 

„E vară, vară !”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

 

 

GÂNDIŢI - LUCRAŢI ÎN PERECHI - COMUNICAŢI

 

· Explicaţi de ce cuvântul „codrii” este scris cu doi „i” în poezie. Alcătuiţi o propoziţie cu el.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Alcătuiţi o propoziţie în care cuvântul să apară cu un singur „i”.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Procedaţi la fel cu cuvântul „naturii”:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

4. REFLECŢIE

 

JOCUL DE ROL

 

Imaginează-ţi că eşti o pasăre călătoare. De ce ţi-ar fi dor din ţara noastră?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Imaginează-ţi că ai o aripă ruptă şi nu poţi pleca în ţările calde.Ce se va întâmpla cu tine?

 


5. EXTINDERE

Desenează „ţările calde”.

 

 

BIBLIOGRAFIE:

1. Flueraş,Vasile, Teoria şi practica învăţării prin cooperare, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj- Napoca, 2004.

 

Prof. LAURA HERMAN - Şcoala „Nicolae Iorga” Baia Mare

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Using social networks to teach english

USING SOCIAL NETWORKS TO TEACH ENGLISH   Prof. Dumitru Maria Magdalena Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși- Pitești   In 2007, the British Council led a research activity about how the internet affected students ‘preferences as regards...

Read more

Programa pentru limba slovaca materna la…

Programa pentru limba slovacă maternă la Evaluarea Naţională 2014   Vezi programa pentru disciplina limba şi literatura slovacă maternă pentru Evaluarea Naţională pentru elevii clasei a VIII-a în 2014, anexa nr.2 la OMEN...

Read more

Dezvoltarea creativitatii in exprimarea …

DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII ÎN EXPRIMAREA ORALĂ A ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR Înv. Gligor Dana Școala Gimnazială Vidra Limbajul elevilor din clasele primare se îmbogățește, se...

Read more

Comunicarea obstacole si solutii

COMUNICAREA, OBSTACOLE ŞI SOLUŢII   Învăţătoare Răşinariu Ionela Şcoala cu cls. I-VIII Petreşti   Educaţia se bazează pe comunicare. În fiecare oră transmitem elevilor cunoştinţe noi, le descoperim şi mai apoi le cizelăm diferite aptitudini....

Read more

Drogurile - informatii generale

Informaţii generale   Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog. În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică...

Read more

Sistemul de invatamant din Romania

SISTEMUL DE INVATAMANT DIN ROMANIA   Sistemul de invatamant reprezinta principalul subsistem al sistemului de educatie, care se refera la organizarea institutionala a invatamantului. In cadrul sistemului de invatamant sunt reunite institutiile specializate...

Read more

Bauturi racoritoare consumate

  CE BĂUTURI RĂCORITOARE CONSUMĂM?     Autor: Mihail Robert - Theodoru Profesor coordonator: Mînză Lidia Instituţia: Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”   Termenul de băutură răcoritoare (popular „suc”) se referă în special la băuturile carbogazoase sau necarbogazoase obţinute...

Read more

Profesorul facilitator

PROFESORUL FACILITATOR   Profesor Benga Adriana-Elena Colegiul Tehnic ,,Azur” Timişoara   Calitatea şi eficienţa educaţiei şi învăţământului sunt dependente de competenţa profesorului şi de pregătirea lui profesională. Cercetătorii în domeniul ştiinţelor educaţiei au introdus un...

Read more