„VESTITORII PRIMĂVERII” de George Coşbuc
(Aplicaţii ale metodelor de gândire critică)
1. SPARGEREA GHEŢII
-
- Scrie mai jos numele păsărilor pe care le cunoşti:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
· Descrie-o pe cea care pe care o ştii cel mai bine:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. EVOCARE
BRAINSTORMING
De ce pleacă ele în ţările calde?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.REALIZAREA SENSULUI
GHIDUL DE STUDIU
* Răspunde la întrebări după ce ai citit cu atenţie poezia.
„Care sunt ţările „de soare pline”?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
„De ce păsările au fost „străine” acolo?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
„De ce autorul dialoghează cu păsările călătoare ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
„Care sunt întrebările pe care le adresează?”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
„Care e reacţia autorului la revenirea păsărilor călătoare ?”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
„Cum se schimbă natura la întoarcerea păsărilor călătoare?”
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
„Ce aţi simţit citind această poezie?”
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
· Explicaţi versul:
„E vară, vară !”
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GÂNDIŢI - LUCRAŢI ÎN PERECHI - COMUNICAŢI
· Explicaţi de ce cuvântul „codrii” este scris cu doi „i” în poezie. Alcătuiţi o propoziţie cu el.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
· Alcătuiţi o propoziţie în care cuvântul să apară cu un singur „i”.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
· Procedaţi la fel cu cuvântul „naturii”:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. REFLECŢIE
JOCUL DE ROL
Imaginează-ţi că eşti o pasăre călătoare. De ce ţi-ar fi dor din ţara noastră?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Imaginează-ţi că ai o aripă ruptă şi nu poţi pleca în ţările calde.Ce se va întâmpla cu tine?
5. EXTINDERE
Desenează „ţările calde”.
BIBLIOGRAFIE:
1. Flueraş,Vasile, Teoria şi practica învăţării prin cooperare, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj- Napoca, 2004.
Prof. LAURA HERMAN - Şcoala „Nicolae Iorga” Baia Mare
Articole asemanatoare mai vechi:
|