Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Masa rotunda romania incotro brandul de tara brandul personal brandul international studii culturale
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Noiembrie 2017 20:06

MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE

Chelmuş Anca – profesor documentarist

Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti

  1. Introducere
  2. Diionar cultural
  3. Dicţionar etnografic
  4. Dicţionar antropologic
  5. Dicţionar folcloric
  6. Dicţionar filosofic
  7. Aplicaţie
  8. Tipologii umane, strategii culturale, comunităţi culturale
  9. Listă bibliografică

Sub forma unor lecţii interactive, dezbateri, brainstorming, ş.a.m.d., tema este astfel structurată pe module, lecţii într-un timp suficient pentru a acoperi cele 9 capitole de mai sus.

Fiecare dicţionar este construit astfel:

Cultural – cuprinzând numele celor care au avut o contribuţie clară la construirea brandului de ţară, brandului internaţional, şi, chiar a brandului personal.

Etnografic – curprinzând zonele, originea şi răspîndirea lor, urmăreşte evoluţia culturii lor materiale şi spirituale, moravurile şi particularităţile felului lor de viaţă.

Antropologic – cuprinzând evoluţia şi diversele tipuri fizice ale omului, în corelaţie cu condiţiile naturale şi social-culturale.

Folcloric – curpinzând datinile, obiceiurile, tradiţiile, specifice brandurilor mai sus prezentate

Filosofic – curpinzând câteva repere sinoptice: filosofice, politică, ştiinţe, arte

Aplicaţie

România încotro? Brandul – noţiune pluridisciplinară, interdisciplinară

Fiecare dicţionar va fi prezentat într-un cadru formal şi/sau nonformal. În funcţie de „like-urile” primite atât „offline” cât şi „online”, dicţionarul va putea fi utilizat mai departe de alţi elevi şi/sau de către profesori la alte tipuri de activităţi.

Aplicaţia va cuprinde linkuri către dicţionarele respective, cuvinte din dicţionare, poze din dicţionare, dar şi, hărţi conceptuale ale brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, aşa cum reiese din discuţiile libere purtate anterior între elevi, profesori.

Se va susţine şi o conferinta la care se va putea participa chiar şi online.

Se vor identifica pe rând şi după caz, caracteristicile şi evoluţia:

- Tipologiilor umane

- Strategiilor culturale

- Comunităţilor culturale

specifice brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, identificat ca fiind câştigător, în urma liku-rilor primite.

Lista bibliografică va fi concepută de sine stătătoare pentru fiecare capitol din tema propusă.

Bibliografie, web-bibliografie

1. Cerghit, I., Metode de învăţământ, ed. a III-a, Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1997;

2. Pintilie, Mariana, Metode moderne de învăţare-evaluare, Editura Eurodidact, Cluj-Napoca, 2003;

  1. Silvia Breben , Elena Gongea, Georgeta Ruiu, Mihaela Fulga ( s.a.)
  2. “ Metode interactive de grup”. Ghid metodic pentru învăţământul preşcolar,Editura Arves, Craiova.

5. https://www.google.com/edu/

 

Revista cu ISSN

Tipuri de mediu si reflectarea lor in ar…

TIPURI DE MEDIU ŞI REFLECTAREA LOR ÎN ARIILE PROTEJATE DIN JUDEŢUL BRĂILA   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Studiul prezintă caracteristicile mediului din judeţul Brăila şi modul...

Read more

Modalitati de dezvoltare a gandirii crit…

MODALITĂŢI DE DEZVOLTARE A ,, GÂNDIRII CRITICE ” LA ELEVI   Institutor: Herczeg Monica Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi                  Gândirea critică este un produs, un punct la care ajunge gândirea noastră în...

Read more

Cross curricular teaching learning

CROSS-CURRICULAR TEACHING AND LEARNING   Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara                    Nowadays the issue of cross-curricular teaching and learning  involves a conscious effort to apply concepts, theories,...

Read more

Studiu asupra efectelor constructive si …

 STUDIU ASUPRA EFECTELOR CONSTRUCTIVE ŞI/SAU DESTRUCTIVE ALE CONFLICTULUI   Raluca-Nicoleta Iancău, Profesor limba şi literatura română Colegiul Naţional de Informatică Gr. Moisil - Braşov, Braşov   Articolul este urmarea unui studiu efectuat într-un mediu formal...

Read more

Actualitatea interferentelor poetice ale…

ACTUALITATEA INTERFERENŢELOR POETICE ALE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI  (1854-1920)   Prof. drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj   Istoria noastră literară nu a înregistrat prea multe interpretări referitoare la perioada 1854-1920, cu excepția...

Read more

Niveluri ale limbajului si conceptul de …

NIVELURI ALE LIMBAJULUI ŞI CONCEPTUL DE COMPETENŢĂ LINGVISTICĂ Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Limba este un mijloc de comunicare între membrii...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

1. Cocaina   Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută...

Read more

Activitati de educatie rutiera

ACTIVITĂŢI DE EDUCAŢIE RUTIERĂ   Accidentul rutier reprezintă una dintre cele mai grave forme de vătămare înregistrate la nivel mondial conform rapoartelor internaţionale şi a datelor statistice înregistrate. După malformaţii congenitale şi...

Read more