Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Masa rotunda romania incotro brandul de tara brandul personal brandul international studii culturale
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Noiembrie 2017 20:06

MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE

Chelmuş Anca – profesor documentarist

Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti

  1. Introducere
  2. Diionar cultural
  3. Dicţionar etnografic
  4. Dicţionar antropologic
  5. Dicţionar folcloric
  6. Dicţionar filosofic
  7. Aplicaţie
  8. Tipologii umane, strategii culturale, comunităţi culturale
  9. Listă bibliografică

Sub forma unor lecţii interactive, dezbateri, brainstorming, ş.a.m.d., tema este astfel structurată pe module, lecţii într-un timp suficient pentru a acoperi cele 9 capitole de mai sus.

Fiecare dicţionar este construit astfel:

Cultural – cuprinzând numele celor care au avut o contribuţie clară la construirea brandului de ţară, brandului internaţional, şi, chiar a brandului personal.

Etnografic – curprinzând zonele, originea şi răspîndirea lor, urmăreşte evoluţia culturii lor materiale şi spirituale, moravurile şi particularităţile felului lor de viaţă.

Antropologic – cuprinzând evoluţia şi diversele tipuri fizice ale omului, în corelaţie cu condiţiile naturale şi social-culturale.

Folcloric – curpinzând datinile, obiceiurile, tradiţiile, specifice brandurilor mai sus prezentate

Filosofic – curpinzând câteva repere sinoptice: filosofice, politică, ştiinţe, arte

Aplicaţie

România încotro? Brandul – noţiune pluridisciplinară, interdisciplinară

Fiecare dicţionar va fi prezentat într-un cadru formal şi/sau nonformal. În funcţie de „like-urile” primite atât „offline” cât şi „online”, dicţionarul va putea fi utilizat mai departe de alţi elevi şi/sau de către profesori la alte tipuri de activităţi.

Aplicaţia va cuprinde linkuri către dicţionarele respective, cuvinte din dicţionare, poze din dicţionare, dar şi, hărţi conceptuale ale brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, aşa cum reiese din discuţiile libere purtate anterior între elevi, profesori.

Se va susţine şi o conferinta la care se va putea participa chiar şi online.

Se vor identifica pe rând şi după caz, caracteristicile şi evoluţia:

- Tipologiilor umane

- Strategiilor culturale

- Comunităţilor culturale

specifice brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, identificat ca fiind câştigător, în urma liku-rilor primite.

Lista bibliografică va fi concepută de sine stătătoare pentru fiecare capitol din tema propusă.

Bibliografie, web-bibliografie

1. Cerghit, I., Metode de învăţământ, ed. a III-a, Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1997;

2. Pintilie, Mariana, Metode moderne de învăţare-evaluare, Editura Eurodidact, Cluj-Napoca, 2003;

  1. Silvia Breben , Elena Gongea, Georgeta Ruiu, Mihaela Fulga ( s.a.)
  2. “ Metode interactive de grup”. Ghid metodic pentru învăţământul preşcolar,Editura Arves, Craiova.

5. https://www.google.com/edu/

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Apprendre et enseigner avec des document…

APPRENDRE ET ENSEIGNER AVEC DES DOCUMENTS AUDIO ET TELEVISUELS   Ilie Minescu Universitatea De Vest, Timişoara Apprendre une langue, c’est entrer en contact avec elle dans son authenticité. Tous les apprenants...

Read more

Poluarea mediului

POLUAREA MEDIULUI PROBLEMA NOASTRÃ A TUTUROR Învãtãtor: Ciorbã Ramona Nicoleta Şcoala cu clasele I-IV Popeni,  Com. Cãiuti, jud. Bacãu   Mediul de pe Pãmânt - care ni...

Read more

Fenomenul bullying in mediul scolar si m…

FENOMENUL “BULLYING” ÎN MEDIUL ŞCOLAR - CAUZE, FORME, CONSECINŢE, MĂSURI ANTI-BULLYING Prof. Florea Corina - Paula Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu”, loc. Cumpăna, jud. Constanţa Fenomenul “bullying” a depăşit, de...

Read more

Masa rotunda romania incotro brandul de …

MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE Chelmuş Anca – profesor documentarist Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti Introducere Dicţionar...

Read more

Figuri feminine in Letopisetul Tarii Mol…

FIGURI FEMININE ÎN „LETOPISEŢUL ŢĂRII MOLDOVEI” DE MIRON COSTIN   Prof. Hriţcu Elena-Luminiţa Liceul Teoretic „Carmen Sylva”, Eforie Sud, Constanţa              Studiul urmăreşte să realizeze un inventar al figurilor feminine din „Letopiseţul Ţării Moldovei”al celui...

Read more

Evolutia fenomenului turistic pe litoral…

Evolutia fenomenului turistic pe litoralul romanesc

 EVOLUŢIA FENOMENULUI TURISTIC PE LITORALUL ROMÂNESC   Carmen Camelia Rădulescu, profesor, Grup Şcolar ,,C. A. Rosetti” Constanţa     Rezumat: Litoralul românesc al Mării Negre reprezintă o zonă de importanţă majoră pentru turismul din România....

Read more

Despre expresiile idiomatice

DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (IV) Prof. Silvia Baltă Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al cărei material este constituit din totalitatea...

Read more

Prezentare program erasmus+

PREZENTARE PROGRAM ERASMUS+ Prof. Tincescu Ana-Maria, Şcoala Măneşti, Dâmboviţa Activitatea de formare continuă s-a desfăşurat în Vasto, Italia în perioada 27 noiembrie – 2 decembrie 2017, în cadrul unui...

Read more