Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Ghid de evaluare a activitatii didactice
Sâmbătă, 09 Octombrie 2010 00:00

Ghid de evaluare a activităţii didactice

I. PLANIFICARE – PROIECTARE

1. Modul de întocmire a planificărilor:

- structura

- esalonarea adecvată a materiei pe întregul an

- concordanţa cu cerinţele programelor

- integrarea în sistemul de lecţii a unor activităţi speciale de sistematizare, de esenţializare a cunoştinţelor şi de evaluare periodică

2. Pregătirea pentru lecţie:

- documentarea ştiinţifică

- selectarea mijloacelor de învăţământ

- claritatea obiectivelor şi racordarea lor la cerinţele programei

- unitatea dintre obiective şi conţinutul lecţiei

- adaptarea obiectivelor la capacităţile de învăţare ale colectivelor de elevi

 

II. ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA LECŢIEI

1. Parcurgerea ritmică şi integrală a materiei

2. Gradul de evaluare a structurii lecţiei la obiectivele formulate

3. Asigurarea conţinutului ştiinţific; rigurozitatea şi logica raţionamentelor, argumentarea

afirmaţiilor

4. Sistematizarea cunoştinţelor predate şi asigurarea corelaţiilor inter şi intradisciplinare

5. Caracterul practic-aplicativ al noţiunilor transmise

6. Capacitatea de a prezenta accesibil conţinutul

7. Raportul dintre conţinutul prevăzut în programă şi cel realizat la lecţie

8. Fluidizarea secvenţelor de instruire

9. Optimizarea raportului informativ-formativ, instructiv-educativ, teorie-practică, creativ-interpretativ-reproductiv

10. Adaptarea strategiilor didactice la obiective, conţinut şi la posibilităţile de asimilare şi receptare ale elevilor, la ritmul lor de lucru

11. Asigurarea unei densităţi corespunzătoare de conţinut- folosirea eficientă a timpului

12. Preocuparea pentru redactarea conţinutului la tablă şi în caietele elevilor

13. Integrarea mijloacelor de învăţământ în lecţie

14. Gradul de antrenare şi participare a elevilor la lecţie

15. Preocuparea pentru stimularea gândirii, a spiritului creativ şi pentru formarea deprinderilor de activitate intelectuală, independentă

16. Relaţia profesor-elevi, stilul de lucru al profesorului

17. Aprecierea obiectivă a cunoştinţelor elevilor, consonanţa între nota acordată şi nivelul de pregătire a elevului, ritmicitatea notării

18. Stimularea comportamentelor pozitive de învăţare, motivaţia învăţării

19. Selectarea echilibrată a temei date acasă, însoţirea ei de eventuale îndrumări

20. Valorificarea valenţelor educative ale lecţiei

III. EFICIENŢA MUNCII DEPUSE REFLECTATE ÎN NIVELUL DE PREGĂTIRE AL ELEVILOR

1. Însuşirea noţiunilor fundamentale şi a limbajului specific disciplinei, capacitatea de a utiliza concepte şi metode

2. Calitatea raţionamentului deductiv şi inductiv

3. Rezultate obţinute în pregătirea elevilor (cu întregul colectiv, cu elevii dotaţi, examene, concursuri)

IV. ACTIVITATEA METODICO-ŞTIINŢIFICĂ

- în cadrul comisiei metodice

- în cadrul cercului pedagogic

- participare la acţiuni organizate la nivel judeţean

- contribuţii la dezvoltarea bazei didactice

- activitate publicistică

- responsabilităţi la nivel judeţean/local (metodist, îndrumator de practică pedagogică, propunător de subiecte pentru olimpiade, membru în Consiliul consultativ)

- activitate în cadrul unor comisii naţionale

Ultima actualizare în Joi, 17 Martie 2011 19:01
 

Revista cu ISSN

Investigarea relatiei scoala familie

STUDIU  -  INVESTIGAREA RELAŢIEI ŞCOALĂ FAMILIE   Profesor Copaciu Georgeta Cătălina Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov     Şcoala şi familia sunt cei doi piloni de rezistenţă ai educaţiei, iar între aceştia...

Read more

Proiectul Metoda de invatare si evaluare

PROIECTUL METODĂ DE ÎNVĂŢARE ŞI EVALUARE   Ciobănescu Petruţa, profesor Gr. Şc. Industrial Construcţii de Maşini Nr. 2, Craiova   Rezumat: În acest articol voi prezenta câteva repere teoretice despre o metodă alternativă de invăţare/ evaluare-...

Read more

Dimitrie Gusti intemeietorul scolii mono…

DIMITRIE GUSTI – ÎNTEMEIETORUL ŞCOLII MONOGRAFICE ROMÂNEŞTI   Prof. Dr. Nadia Vesa Şcoala Gimnazială Vidra, Judeţul Alba   Filosof, sociolog şi estetician, membru al Academiei Române, fondator al Şcolii monografice de la Bucureşti, Dimitrie Gusti...

Read more

Mitul propriu zis si modelul mitic in le…

ITUL PROPRIU-ZIS ŞI MODELUL MITIC ÎN ,,LES TROIS GRACES” DE MIRCEA ELIADE Elena HENDRE - prof. Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş Rezumat: În opera ,,Les Trois Graces” Mircea...

Read more

Pasi mari si mici in educarea copilului

PAŞI MARI ŞI MICI ÎN EDUCAREA COPILULUI   Profesor Marta Cristiana NEGRAIA   L’éducation d’un enfant tient en égale mesure de ses parents et de leurs compétences et désirs, mais aussi de l’école et...

Read more

Studiu privind influenta parintilor asup…

STUDIU PRIVIND INFLUENȚA PĂRINȚILOR ASUPRA COPIILOR ÎN ALEGEREA CARIEREI   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov     Alegerea carierei reprezintă o etapă importantă în viața fiecărui individ, este un proces care...

Read more

Datele examenelor pentru gradul II la UB…

Datele examenelor pentru gradul II la UBB Cluj   Vezi datele probelor pentru obţinerea gradului didactic II la Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca.

Read more

Figuri feminine in Letopisetul Tarii Mol…

FIGURI FEMININE ÎN „LETOPISEŢUL ŢĂRII MOLDOVEI” DE MIRON COSTIN   Prof. Hriţcu Elena-Luminiţa Liceul Teoretic „Carmen Sylva”, Eforie Sud, Constanţa              Studiul urmăreşte să realizeze un inventar al figurilor feminine din „Letopiseţul Ţării Moldovei”al celui...

Read more