Ganduri - Profesor in Romania |
Vineri, 15 Februarie 2008 00:02 |
„Fiecare zi ne învatã ceva nou.” (Euripides)
Ce mare adevãr! Mai mult de atât, e util si necesar a recunoaste cã fiecare zi ne oferã noi si noi experiente, experiente ce includ fapte, acumulãri de date, fiecare experientã fiind o formã de cunoastere, „cel mai dur profesor, pentru cã întâi îti dã testul si apoi îti spune care este lectia.” (Vernon Sanders Law)
Si toate aceste fapte reprezintã de fapt omul, acea fiintã unicã, adesea greu de pãtruns si de cunoscut în adâncul pãtrunsului sãu pãstrat pentru sine, cu sentimente, gânduri, aptitudini, calitãti si defecte, dorinte, vise ...
Fiecare om este deosebit în felul sãu, cu toate cã „natura ne aseamãnã, educatia ne deosebeste.” (Confucius)
Si ce profesiune cere posesorului ei dãruire, dragoste, competentã, umanism ca cea de educator, având în vedere cã vizeazã formarea unor personalitãti autonome, profil moral, gândire criticã si creativã, deci un material pretios si sensibil, un om în devenire?
Nimic mai frumos decât meseria de profesor, dificilã, dar simti cã dãruiesti atât de mult ...
Doar împreunã putem forma ceva solid si ce misiune poate avea aceastã Asociatie a Profesorilor din România dacã nu o reunire de forte?
Pe de o parte, asociatia ne va ajuta sã strângem rezultate mai bune si oricine va solicita sprijin, cei din echipã vor fi alãturi de el, gata oricând sã îl ajute, sã îl reprezente si sã-i ofere tot sprijinul de specialitate de care are nevoie, iar pe de altã parte, datoritã impresionantului “spectacol” si oportunitãtilor create, îmi place sã cred cã aceastã colaborare e doar începutul unei frumoase prietenii …
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:16 |
Adaugă comentariu
|
EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ- PREMISĂ A FORMĂRII CETĂȚEANULUI EUROPEAN
PROF. LAZĂR ADRIANA DORINA
Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Sat Vadu Părului, Prahova
Abordarea educației interculturale în școală are un rol esențial în înțelegerea și... Read more
METODOLOGIA REFORMEI EDUCAŢIEI
Prof. Nae Mihaela
Liceul Tehnologic “ Constantin Brâncuşi”, Piteşti
“Cunoaşterea literaturii române reprezintă un proces didactic complex, eşalonat pe un întins parcurs temporal, bine organizat în virtutea unor... Read more
ERROR ANALYSIS. GOOD FEEDBACK FOR TEACHERS
Profesor: Elisabeta Maxim
Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” Botoşani
Abstract In the past forty years, studies of second language learning have occupied a central... Read more
Calendarul Activitatilor Educative Regionale si Interjudetene 2013
Vezi Calendarul Activitatilor Educative Regionale si Interjudetene – anul 2013, fara finantare MEN.
Read more
DIMENSIUNI SOCIALE ÎN EDUCAŢIE
Zamciuc Cristina, profesor
Colegiul Economic ”Octav Onicescu ”Botoşani
Educaţia în genere caută să realizeze trei scopuri, în care individualul şi socialul se întâlnesc şi se întretaie în... Read more
THE LEARNER-CENTERED MODEL OF TEACHING AND LEARNING
Prof. Popescu Mihaela
Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj
The learner-centered model of teaching and learning is the method emphasizing the goal of the current teaching... Read more

ANALIZA APEI – MATERIE PRIMĂ PENTRU INDUSTRIA BERII
Prof.ing. Simion Dobrica
Liceul Tehnologic ,,Costin Nenițescu” Buzău
... Read more
EDUCAŢIA GLOBALĂ
- REPERE METODOLOGICE -
1. CONTEXT
- SCOP ŞI OBIECTIVE
2. CUNOŞTINŢE, ABILITĂŢI, ATITUDINI ŞI VALORI
3. PERSPECTIVE ŞI METODE
4. ACTIVITĂŢI – PLANIFICARE, ORGANIZARE ŞI EVALUARE
5. REPREZENTAREA ROMÂNIEI ÎN CADRUL PROIECTULUI
6. RESURSE INFORMAŢIONALE
Read more
TULBURÃRI ALE LIMBAJULUI
Profesor: Maxim Elisabeta
Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani
Acum ceva vreme în una din clasele la care predam era un copil… Ordin nr. 5484/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre cadrele didactice care ocupa functii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, invatatori/invatatoare, maistru-instructor, antrenor,…
CÂMPUL LEXICAL SEMANTIC - CONCEPTE OPERATORII
Profesor Andra Elena Diaconu
Profesor de limba și literatura română,
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
În concepția lui Eugen Coșeriu conceptele operaționale cu care trebuie să… IMPORTANŢA STRATEGIILOR DIDACTICE DE ÎNVǍŢARE
INTERACTIV-CREATIVǍ ÎN GRǍDINIŢĂ
Prof. înv. preşcolar Bălăşoiu Flaminia
Grădiniţa P.N. Vălişoara
Rezumat
Didactica modernă, spre deosebire de cea „tradiţională” pune în centrul acţiunii didactice copilul. Acesta nu mai este…
METHODE D’EVALUATION MODERNE: LE PROJET
Burghiu Anca-Lavinia, profesor de limba francezã
Şcoala gimnazialã Costache Negri, localitatea Costache Negri, judetul Galati
Le processus d’enseignement est un processus très complexe qui suppose… FOLCLORUL ŞI EDUCAŢIA
Autor: Cornea Claudia
Funcţia: Educatoare
Folclorul reprezintă o lume fascinantă şi încă plină de surprize, cum fascinantă şi plină de surprize e lumea copiilor de vârstă preşcolară. Bucuria de…
ELEMENTE DE MANAGEMENT INSTITUȚIONAL
DIN PERSPECTIVA DEZVOLTĂRII DURABILE
Prof. Isabela Curaleț,
Școala Gimnazială „Simion Florea Marian” Ilișești, jud. Suceava
Rezumat: Societatea Cunoașterii generează transformări și implică alinieri la nivelul… ROLUL ADOLESCENTULUI ÎN SOCIETATE
Prof. Teodorescu Lacramioara
Liceul Teoretic D. Zamfirescu Odobeşti, Jud. Vrancea
Fiecare adolescent este un caz concret, distinct şi trebuie tratat ca atare. El are maniera sa… PERSONALITĂŢI CULTURALE IANCANE INTERBELICE
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Oraşul Ianca se află în partea central – vestică a judeţului Brăila, în Câmpia Brăilei, cele mai apropiate oraşe…
|