Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Evaluarea cu ajutorul testelor create cu instrumentul flexiquiz
Scris de mihaiela lazar   
Sâmbătă, 08 Aprilie 2017 09:00

EVALUAREA CU AJUTORUL TESTELOR CREATE

CU INSTRUMENTUL FLEXIQUIZ

Profesor Bușcă Laura

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: În acest articol este prezentat modul de utilizare al instrumentului FlexiQuiz pentru elaborarea de teste on-line. Cu ajutorul acestora profesorii pot realiza evaluarea elevilor.

Cuvinte cheie: teste, itemi, evaluare

Instrumentul FlexiQuiz permite profesorilor să realizeze într-un timp relativ scurt, teste complexe on-line pentru elevii lor. Testele pot fi parolate, astfel încât doar cei care cunosc parola pot susține respectivul test, sau pot fi neparolate, astfel încât la test poate avea acces oricine.

Testele realizate cu FlexiQuiz pot conține imagini, precum și secvențe video. Ele pot avea itemi de diferite tipuri. Testele pot fi concepute astfel încât să fie cronometrate, rezolvarea lor implicând încadrarea într-un timp dinainte stabilit.

În urma rezolvării testelor concepute cu ajutorul acestui instrument, elevii obțin rezultatele imediat, ceea ce pentru profesor înseamnă o mare economie de timp, fapt care îi permite să se concentreze asupra lucrurilor importante pe care le are de realizat în timpul orelor de curs.

Cu ajutorul instrumentului FlexiQuiz profesorul poate crea conturi de utilizatori pentru cei care vor susține teste sale.

FlexiQuiz se află la adresa https://www.flexiquiz.com/. Pentru folosirea sa, utilizatorul trebuie să își creeze un cont. Prin apăsarea butonului Sign Up se deschide fereastra de dialog Sign Up. Această fereastră conține următoarele câmpuri: Email (username), First Name, Last Name și Password.

ü În câmpul Email (username) utilizatorul va introduce adresa sa de e-mail.

ü În câmpul First Name utilizatorul va introduce prenumele său.

ü În câmpul Last Name utilizatorul va introduce numele său de familie.

ü În câmpul Password utilizatorul va introduce parola pe care o va folosi în cadrul acestei aplicații.

După introducerea celor patru informații de mai sus, utilizatorul va apăsa butonul Sign Up, pentru

crearea contului.

În cazul în care utilizatorul optează pentru varianta gratuită, el dispune de următoarele facilități:

ü Utilizatorul poate crea un număr nelimitat de teste.

ü Testele pot avea maxim 10 itemi.

ü Testele pot conține diferite tipuri de itemi.

ü Testele pot fi rezolvate de către maxim 25 de elevi.

ü Se poate calcula automat rezultatul testului.

ü Itemii testelor pot fi afişaţi aleatoriu.

ü Se pot crea conturi pentru cei care vor rezolva testele.

ü Rapoartele testelor pot fi salvate în format pdf.

ü Rezultatele pot fi exportate în format csv.

În cazul în care se alege varianta Premium, variantă în care utilizatorul plătește 15$ pe lună există următoarele facilități:

ü Utilizatorul poate crea un număr nelimitat de teste.

ü Testele pot avea un număr nelimitat de itemi.

ü Testele pot conține diferite tipuri de itemi.

ü Testele pot fi rezolvate de către un număr nelimitat de elevi.

ü Testele pot conține imagini.

ü Se poate afișa propria marcă.

ü Se poate calcula automat rezultatul testului.

ü Itemii testelor pot fi afişaţi aleatoriu.

ü Se pot crea conturi pentru cei care vor rezolva testele.

ü Rapoartele testelor pot fi salvate în format pdf.

ü Rezultatele pot fi exportate în format csv.

În partea dreaptă a instrumentului FlexiQuiz există două butoane: Dashboard și Logout.

În momentul în care dorim să realizăm un test apăsăm butonul Dashboard. În fereastra care apare

apăsăm butonul Create Quiz. Următorul pas constă în introducerea numelui noului test în câmpul Enter new quiz name, din fereastra New quiz și apoi apăsăm butonul Create quiz, din aceeași fereastră.

După ce s-a creat testul, apar patru file: Create, Configure, Publish și Analyze.

În fila Create există următoarele butoane:

ü Add Item – acest buton permite inserarea în test a unui nou item. În cazul unui cont gratuit pot fi introduși maxim 10 itemi pentru un test. După ce a fost inserat un item în test, apar butoanele: Edit, Move și Delete, butoane care permit utilizatorului să editeze, să mute sau să ștergă itemul respectiv.

ü Add page – acest buton permite inserarea în test a unei pagini noi. În cadrul testului pot fi inserate următoarele tipuri de pagini: pagină de test (Quiz page), pagină de bun venit (Welcom page), pagină de mulțumire (Thank you page). Pagina de bun venit va fi plasată la începutul testului, iar pagina de mulțumire la sfârșitul acestuia. Pot exista mai multe pagini test în cadrul testului. De exemplu putem să afișăm pe aceeași pagină de test un singur item, sau doi itemi, sau trei itemi, ș.a.m.d.

ü Edit page title – acest buton permite adăugarea unui titlu pentru pagina din test.

ü Delete page – acest buton permite ștergerea paginii respective din test.

În FlexiQuiz, întrebările pot fi de următoarele tipuri:

ü Single Choice (Radio Button) – Alegere unică (Buton Radio) – În acest caz există o singură variantă corectă. Variantele apar sub formă de butoane radio.

ü Single Choice (Dropdown) – Alegere Unică (Listă Ascunsă) – În acest caz există o singură variantă corectă. Variantele apar sub formă unei liste ascunse.

ü Multiple Choice – Alegere Multiplă – În acest caz există mai multe răspunsuri corecte.

ü Matching Text – Potrivire Text – În acest caz pentru a furniza răspunsul corect trebuie să introducem exact textul introdus de profesor. Pot exista mai multe variante de răspuns corecte, dar se introduce una singură.

ü Free Text – Text Liber – În acest caz răspunsul se prezintă sub forma unui text de dimensiuni reduse. Realizatorul testului introduce numărul maxim de rânduri pe care îl poate avea răspunsul.

În fila Configure utilizatorul configurează testul. El stabilește dacă va fi afișat numele testului, dacă

vor fi afișate numele paginilor din cadrul testului, timpul de rezolvare a testului, dacă întrebările sunt amestecate, procentul minim de promovare, dacă este afișat scorul punctelor, procentul scorului, durata de rezolvare, dacă rezultatul poate fi salvat în format pdf.

În fila Publish profesorul obține link-ul către testul realizat, link pe care apoi îl poate ditribui elevilor.

În momentul în care profesorul doreşte să închidă testul, astfel încât să nu mai aibă elevii acces la el, apasă butonul Close Quiz. Pentru redeschiderea testului apasă butonul Re-Open Quiz.

În fila Analyze profesorul obține o analiză a testului rezolvat de elevi.

Sunt prezentate rezultatele la nivel individual, dacă se alege opțiunea Individual Summary. Astfel

profesorul vede numele și prenumele elevilor care au rezolvat testul, vede adresele lor de e-mail, scorul și dacă au trecut testul sau nu. Profesorul are posibilitatea să vadă la fiecare elev unde a răspuns corect și unde nu. El are de asemenea posibilitatea să salveze în format pdf răspunsurile pe care elevul le-a dat.

În cazul în care alege opțiunea Response Summary, profesorul vede un rezumat al răspunsurilor. Astfel el știe câți elevi au răspuns corect la fiecare întrebare.

În cazul în care alege opțiunea Individual Responses, profesorul vede pentru fiecare elev răspunsurile pe care acestea le-a dat. Răspunsurile individuale le poate exporta într-un fișier Excel, le poate salva în format pdf, sau le poate printa.

După rezolvarea testului, elevii au posibilitatea să vadă unde au răspuns corect și unde au răspuns greșit. Pentru aceasta, la final apasă pe butonul Review Answers. Ei văd la final scorul și durata de rezolvare a testului. Ei pot salva în format pdf rezolvarea testului apăsând butonul PDF. Cu ajutorul rezultatului obţinut la test, elevii văd răspunsurile şi se poate auto-corecta. Dacă apasă butonul Next, ei ajung la pagina de mulțumire, adică la sfârșitul testului.

Pentru rezolvarea testelor realizate cu ajutorul aplicației FlexiQuiz este necesar accesul la un laborator de informatică, precum şi la Internet.

Bibliografie

1. http://codecondo.com/10-popular-quiz-building-tools/ Accesat 11 martie, 2017

2. http://www.hongkiat.com/blog/online-survey-tools/ Accesat 1 martie, 2017

3. http://www.launchingnext.com/s/flexiquiz/9408/ Accesat 13 martie, 2017

4. https://www.flexiquiz.com/ Accesat 14 martie, 2017

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Aprilie 2017 09:54
 

Revista cu ISSN

Dezvoltarea la elevi a competentelor de …

DEZVOLTAREA LA ELEVI A COMPETENŢELOR DE CULTURĂ GENERALĂ PRIN PROIECTE EDUCAŢIONALE INTERDISCIPLINARE Prof. Saizescu Cristina-Alexandra Colegiul Tehnic Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara Dezideratul formării caracterului...

Read more

Curriculum la decizia scolii si invatare…

CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII ŞI ÎNVĂŢAREA DE CALITATE LA DISCIPLINA MATEMATICĂ    Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău            Rezumat          Articolul de specialitate propus urmăreşte să evidenţieze...

Read more

Premise si cerinte in formarea personali…

PREMISE ŞI CERINŢE ÎN FORMAREA PERSONALITĂŢII ELEVULUI Prof. înv. primar OLAR CAMELIA-MARIA Şcoala Gimnazială „Dr. Aurel Vlad” Orăştie ...

Read more

Planificare model pentru educatie plasti…

Planificare model pentru educatie plastica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Metodologie privind constituirea profeso…

Corpul profesorilor mentori se constituie la nivelul inspectoratelor scolare judetene/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti si cuprinde cadrele didactice care detin functia didactica de profesor mentor si coordoneaza efectuarea stagiului practic...

Read more

Sincronie si diacronie

SINCRONIE ŞI DIACRONIE Profesor Andra Elena Diaconu, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Modul de cercetare sincronic nu se opune categoric cercetării istorice, evolutive, diacronice, ci apare ca o completare necesară,...

Read more

Audio and visual aids in teaching englis…

AUDIO AND VISUAL AIDS IN TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE   Coman Valentina Liceul Tehnologic Constantin Brâncuşi, Piteşti   Rezumat: Articolul îşi propune evidenţierea avantajelor folosirii mijloacelor audio şi video în învăţarea limbii...

Read more

Elemente de noutate in aplicarea curricu…

ELEMENTE DE NOUTATE ÎN APLICAREA CURRICULUM-ULUI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ                                                                                Ed. Purcel Cecilia, Grădiniţa cu P.P. “Clopoţel”, Bârlad   Necesitatea elaborării unui nou curriculum pentru învăţământul preşcolar reiese din multitudinea...

Read more