Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor didactice
Miercuri, 05 Septembrie 2012 00:00

CAPITOLUL IV
 Desfasurarea concursului

 

   Art. 18. -

   (1) Dupa validarea dosarelor de concurs si afisarea listei candidatilor admisi pentru sustinerea probelor de concurs, comisia de organizare si desfasurare a concursului afiseaza graficul de desfasurare a probelor practice/orale si a inspectiilor speciale la clasa.

   (2) Probele practice/orale si inspectiile speciale la clasa in profilul postului se desfasoara in perioada stabilita de comisia de organizare si desfasurare a concursului, conform prezentei metodologii.

(3) Dupa desfasurarea si evaluarea probelor practice/orale si a inspectiei speciale la clasa se alcatuieste lista candidatilor admisi pentru sustinerea lucrarii scrise. Aceasta lista va fi afisata la avizierul unitatii/centrului de concurs cu cel putin 24 de ore inainte de data fixata pentru desfasurarea probei scrise. Candidatii care s-au inscris la doua sau mai multe unitati de invatamant/consortii scolare/asocieri temporare si care au fost declarati admisi, dupa desfasurarea probelor practice/orale, figureaza in listele acelor unitati de invatamant, chiar daca proba scrisa se desfasoara in acelasi timp.

   Art. 19. -

   (1) Dupa primirea variantelor de subiecte, presedintele comisiei de organizare si desfasurare a concursului, la ora 9,00, trage la sorti, in prezenta intregii comisii, varianta de subiect pentru redactarea lucrarii scrise si se incheie un proces-verbal.

   (2) Membrii comisiei de organizare si desfasurare a concursului realizeaza multiplicarea subiectelor si le introduc in plicuri pana la ora 9,45. Pe plicurile sigilate se aplica stampila centrului de concurs.

   (3) Transmiterea subiectelor in salile de concurs se face de catre presedinte si secretarul comisiei de organizare si desfasurare a concursului.

   (4) Membrii comisiei de organizare si desfasurare a concursului care au multiplicat subiectele, precum si membrii comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor scrise nu parasesc incaperile in care s-au efectuat aceste operatiuni decat dupa o ora de la inceperea probei scrise.

   Art. 20. -

   (1) Lucrarea scrisa se desfasoara la data prevazuta de grafic, incepand cu orele 10,00. Candidatii vor fi prezenti in sala de concurs cel mai devreme la orele 8,00 si cel mai tarziu la orele 9,00, inainte de a fi deschis plicul cu subiecte. Dupa primirea subiectelor de concurs de catre candidati, durata de redactare a lucrarilor scrise este de 4 (patru) ore, timp ce nu poate fi depasit.

   (2) Pentru redactarea lucrarilor se foloseste cerneala sau pix de culoare albastra; desenele/graficele se pot executa si cu creionul negru.

   (3) Candidatii si supraveghetorii nu pot avea asupra lor, in sala de concurs, carti, caiete, telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare la distanta. Candidatii pot avea dictionare pentru disciplinele latina sau greaca veche si planurile de conturi pentru disciplina "economic, administrativ, posta".

   (4) In vederea desfasurarii probelor scrise se asigura supravegherea fiecarei sali de catre 2-3 supraveghetori cu specializari diferite de cele ale candidatilor, care verifica identitatea candidatilor, prin buletin/carte/adeverinta de identitate sau pasaport. In toate salile de concurs vor fi instalate camere video de supraveghere.

   (5) La avizierul centrului de concurs se afiseaza repartizarea pe sali a candidatilor, cu 24 de ore inainte de desfasurarea probei scrise, iar pe usa fiecarei sali se afiseaza tabele nominale cu candidatii repartizati in sali si disciplina la care sustin concurs. In fiecare sala de concurs se recomanda sa fie repartizati candidati care sustin concursul la cel putin doua discipline diferite.

   (6) Responsabilii de sali primesc, sub semnatura, de la secretariatul comisiei, tabelul nominal cu candidatii repartizati in sala respectiva, precum si foile tipizate de examen si ciornele necesare, in functie de numarul concurentilor.

   (7) Membrii comisiei de organizare si desfasurare a concursului, desemnati pentru multiplicare, asigura numarul necesar de exemplare care se introduc in plicuri si se secretizeaza.

   (8) Presedintele comisiei de organizare si desfasurare a concursului, impreuna cu secretarul comisiei, distribuie la salile de concurs plicurile secretizate cu subiecte, astfel incat la ora 10,00 sa se poata desface in prezenta candidatilor.

   (9) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra sau parasi sala, decat daca preda lucrarea si semneaza de predare.

   (10) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba respectiva.

   (11) Dupa inmanarea subiectelor candidatilor, un membru al comisiei de organizare si desfasurare a concursului, insotit de presedintele sau secretarul acestei comisii, verifica daca toti candidatii au primit subiectul corespunzator specializarii/disciplinei de concurs, verifica prezenta candidatilor si o transmite comisiei judetene/municipiului Bucuresti de monitorizare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar pana la ora 11,30.

   (12) In timpul desfasurarii probei, responsabilul de sala si ceilalti supraveghetori nu discuta intre ei si nu rezolva subiectele. Unul dintre supraveghetori se asaza in fata clasei si altul in spatele clasei si nu au alte preocupari decat supravegherea.

   (13) Inscrierea numelui candidatilor in afara spatiului care se sigileaza, precum si orice alte semne distinctive pe foile de concurs, destinate lucrarilor scrise sau pe ciorne, determina anularea lucrarilor scrise. Candidatii care doresc sa corecteze o greseala taie fiecare rand din pasajul gresit cu o linie orizontala, iar schemele/desenele cu o linie oblica.

   (14) Candidatii care in timpul desfasurarii probelor de concurs sunt surprinsi copiind sau transmitand solutii cu privire la subiecte sunt eliminati din concurs, incheindu-se un proces verbal in acest sens de catre supraveghetori sau membri ai comisiei de organizare si desfasurare a concursului. Aceeasi masura se aplica si pentru orice tentativa de frauda. Candidatii eliminati din concurs pentru frauda sau tentativa de frauda nu sunt repartizati pe posturi didactice/catedre.

   (15) Candidatii care din motive de sanatate sunt obligati sa paraseasca sala de concurs pot solicita anularea lucrarii, pe baza unei declaratii.

   (16) Candidatii care renunta din proprie initiativa la concurs pot solicita anularea lucrarii, pe baza unei declaratii si parasesc sala dupa cel putin o ora de la deschiderea plicului cu subiecte.

   (17) In situatiile de la alin. (15) si (16) lucrarile scrise nu sunt evaluate, iar in statistici candidatii respectivi se considera retrasi.

   (18) In cazuri exceptionale, daca un candidat se simte rau si solicita parasirea temporara a salii, el este insotit de unul dintre supraveghetori pana la inapoierea in sala de examen. In aceasta situatie timpul alocat rezolvarii subiectelor nu se prelungeste.

   (19) Cadrele didactice supraveghetoare care furnizeaza solutii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrari sau au manifestari de neglijenta in indeplinirea atributiilor de supraveghetor, cum ar fi tolerarea unor actiuni ori intentii de frauda ale candidatilor, parasirea nejustificata a salii de concurs de catre acestia etc., raspund disciplinar, conform Legii nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit dispozitiilor Codului civil sau conform dispozitiilor Codului penal, in functie de gravitatea faptei.

   (20) Candidatii sigileaza lucrarile scrise, in prezenta responsabilului de sala, dupa care se aplica stampila centrului de concurs si semnatura presedintelui comisiei de organizare si desfasurare a concursului. Pentru stampila se utilizeaza tusul albastru.

   (21) Dupa ce isi incheie lucrarile, candidatii numeroteaza foile de concurs, numai cu cifre arabe, in partea de jos a paginii, in coltul din dreapta, indicand pagina curenta si numarul total de pagini scrise, de exemplu, sub forma 3/5, pentru pagina a treia, in situatia in care candidatul a scris in total 5 pagini. Se vor numerota toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv acelea pe care sunt scrise doar cateva randuri, partea nescrisa fiind barata de catre supraveghetori.

   (22) Dupa ce termina redactarea lucrarilor, candidatii le predau responsabilului de sala, semneaza in borderoul de predare a lucrarilor, mentionand numarul de pagini scrise. Spatiile libere ale intregii lucrari se anuleaza cu linie franta in forma literei "Z", de catre un supraveghetor, in fata candidatului. In sala raman cel putin 3 (trei) candidati pana la predarea ultimei lucrari.

   (23) Ciornele se predau separat, odata cu lucrarea, responsabilului de sala, fara sa aiba valabilitate in evaluarea lucrarii si la eventualele contestatii. Ciornele se pastreaza in arhiva unitatii de invatamant care organizeaza concursul timp de un an.

   (24) Baremele de corectare vor putea fi consultate, dupa finalizarea probei scrise, afisate la loc vizibil.

   (25) Dupa iesirea candidatilor din sala in care s-a desfasurat proba, supraveghetorii de sala vor preda comisiei de organizare si desfasurare a concursului lucrarile candidatilor, borderourile de predare a lucrarilor, tipizatele anulate si cele nefolosite.

   (26) Lucrarile scrise, pe discipline de invatamant, sunt amestecate de catre presedintele comisiei de organizare si desfasurare a concursului si apoi sunt depozitate, daca este cazul, in conditii de securitate maxima, astfel incat o singura persoana, actionand independent, sa nu poata avea acces la lucrarile scrise, pana la predarea acestora cu proces-verbal presedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor scrise din cadrul unitatii/centrului de concurs in aceeasi zi. Rezultatele concursului se afiseaza la sediul unitatii de invatamant unde s-a desfasurat proba scrisa, in termen de maximum 48 de ore de la finalizarea probei scrise.

   (27) Contestatiile se depun la unitatea de invatamant particular/centrul de concurs fiind inregistrate de secretarul comisiei de rezolvare a contestatiilor, in termen de maximum 48 de ore de la afisarea rezultatelor.

   (28) Comisiile de organizare si desfasurare a concursului asigura conditii de egalizare a sanselor pentru candidatii cu deficiente, prin adaptarea procedurilor de examinare la subiectele de concurs unice, in functie de particularitatile individuale si de cele specifice deficientei respective, cum ar fi:

   a) asigurarea posibilitatii de comunicare prin utilizarea sistemului Braille in cazul candidatilor nevazatori, respectiv a limbajului mimico-gestual in cazul candidatilor cu deficiente de auz (inclusiv posibilitatea asigurarii, dupa caz, a unui interpret autorizat);

   b) marirea cu 1-2 ore a timpului destinat efectuarii lucrarii scrise de catre candidatii cu deficiente vizuale grave;

   c) asigurarea scrisului cu caractere marite pentru candidatii ambliopi;

   d) transmiterea prin dictare candidatilor cu anumite deficiente a informatiilor corespunzatoare subiectelor de examen afisate/prezentate vizual;

   e) realizarea probei scrise prin dictarea continutului acesteia, de catre candidatul cu deficiente, catre un supraveghetor, de alta specialitate decat cea la care se desfasoara proba respectiva.

   (29) Comisia judeteana/municipiului Bucuresti de monitorizare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar avizeaza procedurile de sustinere a concursului de catre candidatii cu deficiente/imobilizati, la propunerea comisiilor de organizare si desfasurare a concursului.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Cunoasterea profilului psihopedagogic si…

CUNOAŞTEREA PROFILULUI PSIHOPEDAGOGIC ŞI FIZIC AL ŞCOLARULUI MIC         Prof. înv. primar: DOBREA MONICA, Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău   Moto: „Omul îşi poate lua cunoştinţele numai de la om. Aşa, bazinul se...

Read more

Romantismul muzical ceh

ROMANTISMUL MUZICAL CEH Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Multã vreme cultura muzicalã cehã a fost, în Baroc si Clasicism, o parte reprezentativã a celei austro-germane....

Read more

Materiale educationale gratuite disponib…

Materiale educationale gratuite disponibile prin programele internationale Junior Achievement 2011-2012   Junior Achievement Romania va invita sa beneficiati de oportunitatile participarii in programele JA 2011 - 2012, care ofera profesorilor participanti noi...

Read more

ROLUL LECTURII

ROLUL LECTURII ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITÃŢII COPILULUI CÃLÃTORIE SPRE INIMÃ ŞI MINTE ...   Prof. Popescu Ileana - Alina (limba si literatura românã) Şcoala”Arhitect T. T. Socolescu”, com. Pãulesti, Judetul Prahova     Literatura – „scop absolut...

Read more

Ordin 4799 din 2010 Metodologia bacalaur…

Ordin 4799/2010: Metodologia bacalaureat 2011   Ordin 4799/2010 privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat 2011In baza prevederilor Legii învatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, In temeiul Hotararii Guvernului nr....

Read more

Dezvoltare personala proiect de dezvolta…

DEZVOLTARE PERSONALĂ – PROIECT DE ACTIVITATE INTEGRATĂ Prof. înv. primar Lupşac Mariana Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu   DATA: UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu CLASA: I B PROFESOR ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR: Lupşac Mariana ARIA CURRICULARĂ:...

Read more

Modele de subiecte pentru bacalaureat 20…

Modele de subiecte pentru bacalaureat 2014   Ministerul Educatiei a publicat modelele de subiecte pentru examenele scrise si orale din cadrul bacalaureatului 2014, precum si baremele de rezolvare ale acestora.

Read more

Rolul autocunoasterii in dezvoltarea per…

ROLUL AUTOCUNOAŞTERII ÎN DEZVOLTAREA PERSONALĂ ŞI PROFESIONALĂ   Profesor Jianu Camelia Colegiul tehnic Reşiţa, Caraş-Severin               Autocunoaşterea te ajută să îţi dezvolţi propriul potenţial, să identifici piedicile, dar şi resursele şi posibilităţile de realizare;...

Read more