Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Activitati, proiecte, parteneriate, articole
Activitati de educatie rutiera
Marţi, 31 Iulie 2012 00:00

ACTIVITĂŢI DE EDUCAŢIE RUTIERĂ

 

Accidentul rutier reprezintă una dintre cele mai grave forme de vătămare înregistrate la nivel mondial conform rapoartelor internaţionale şi a datelor statistice înregistrate. După malformaţii congenitale şi maladiile care depind în mică măsură de opţiunea de viaţă a fiecărui copil sau tânăr, accidentul rutier se manifestă ca următoarea cauză care determină mortalitatea în rândul tinerei generaţii datorită absenţei unor abilităţi primare de auto-siguranţă. Conform datelor statistice ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi UNICEF, cele mai afectate categorii de vârstă sunt 5 – 9 ani, 10 – 14 ani şi 15 – 19 ani, perioade de formare şi dezvoltare a abilităţilor de viaţă sănătoasă, a unui stil de viaţă conştient de repercursiuni şi a unui standard de viaţă ridicat.

Ultima actualizare în Sâmbătă, 03 Noiembrie 2012 21:35
 
Scopul si eficienta activitatilor de educatie rutiera
Luni, 30 Iulie 2012 00:00

SCOPUL ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢILOR

DE EDUCAŢIE RUTIERĂ

 

Educaţia rutieră are ca scop prevenirea vătămării copiilor şi adolescenţilor prin accident rutier, prin formarea abilităţilor, competenţelor şi comportamentului rutier responsabil, în calitate de pietoni, skate rollers şi conducători de vehicule cu două roţi.

Subsumată educaţiei pentru formarea abilităţilor de viaţă, educaţia rutieră sau, mai degrabă, educaţia pentru prevenirea riscului rutier, urmăreşte formarea abilităţilor şi competenţelor rutiere personale, de grup şi sociale în rândul preşcolarilor şi elevilor din învăţământul preuniversitar.

 
Tematica activitatilor de educatie rutiera abordare didactica
Duminică, 29 Iulie 2012 00:00

TEMATICA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ

ABORDARE DIDACTICĂ

 

În vederea realizării unei educaţii rutiere eficiente, continue şi coerente a preşcolarilor şi elevilor, educatorilor li se recomandă:

- abordarea transdisciplinară (utilizarea contextelor rutiere ca studii de caz la diverse discipline de studiu, ca: fizică, educaţie civică, psihologie, chimie, protecţia mediului, geografie, arte etc);

- centrarea activităţilor pe conştientizarea copiilor asupra complexităţii traficului şi riscului rutier;

- centrarea activităţilor pe identificarea riscului rutier şi a consecinţelor acestuia;

- centrarea activităţilor pe identificarea modalităţilor de prevenire a riscului rutier;

- utilizarea metodelor interactive, preponderent rezolvarea de probleme şi studiile de caz;

- formarea competenţelor de evaluare, autoevaluare şi decizionale.

Vă prezentăm tematica activităţilor de educaţie rutieră pe cicluri de învăţământ.

 
Rezultate examenul de definitivat 2012
Luni, 23 Iulie 2012 11:17

Promovabilitatea la examenul naţional de acordare a definitivării

în învăţământ (sesiunea 2012) - înainte de soluţionarea contestaţiilor

 

Luni, 23 iulie, au fost afişate rezultatele obţinute de cei 5.464 candidaţi care au susţinut probele scrise ale examenului naţional de acordare a definitivării în învăţământ (17 iulie).


Ultima actualizare în Luni, 23 Iulie 2012 12:04
 
Modele subiect titularizare 2012
Sâmbătă, 21 Iulie 2012 00:00

Modele subiect titularizare 2012

 

Afla modele de subiecte la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 25 Iulie 2012 12:58
 
Medalii si premii speciale la Olimpiada Internationala Pluridisciplinara Tuymaada 2012
Vineri, 20 Iulie 2012 00:00

Unsprezece medalii şi două premii speciale

la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada 2012

 

Olimpicii români au repurtat un nou succes la a XVIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale Pluridisciplinare Tuymaada desfăşurată în perioada 12-20 iulie 2012, în Yakutsk (Republica Saka, Federaţia Rusă). Astfel, graţie punctajelor foarte bune, elevii români au intrat în posesia a 11 medalii (patru de aur, şase de argint şi una de bronz) şi două premii speciale la toate cele patru probe ale concursului: informatică, matematică, fizică şi chimie.


Ultima actualizare în Luni, 23 Iulie 2012 12:01
 
Subiecte definitivat 2012
Miercuri, 18 Iulie 2012 00:00

Subiecte definitivat 2012

 

Afla care au fost subiectele de la examenul national de acordare a definitivarii in invatamant 2012.

 

 
Subiecte definitivat 2012
Miercuri, 18 Iulie 2012 00:00

Subiecte definitivat 2012

 

Afla care au fost subiectele de la examenul national de acordare a definitivarii in invatamant 2012.

 

 
Infiintare Consiliul National pentru Prevenirea si Combaterea Violentei in mediul scolar
Vineri, 08 Iunie 2012 17:03

Înfiinţare Consiliul Naţional pentru

Prevenirea şi Combaterea Violenţei în mediul şcolar

 

Ministrul Liviu Marian Pop a emis ordinul de înfiinţare a Consiliului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Violenţei în mediul şcolar

Ministrul interimar al Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Liviu Marian Pop, a decis, prin ordinul de ministru nr. 4390/7.06.2012, înfiinţarea Consiliului Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar.


 
<< Început < 1 2 3 4 5 6 8 10 > Sfârşit >>

Pagina 8 din 22

Revista cu ISSN

Experienta la Montpallier

EXPERIENŢĂ LA MONTPELLIER     Prof. Burghiu Marta Cristiana, Şcoala gimnazială nr. 12, Galaţi       Cursul de formare continuă pentru profesorii de limba franceză, care a avut loc la Montpellier, în Franţa, anul trecut, în...

Read more

Proiect de programa curriculum la decizi…

PROIECT DE PROGRAMĂ CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII: STILISTICĂ Prof. Simona Crainic, Şcoala Gimnazială Sarmizegetusa Articolul de faţă este rezultatul nevoii de modele în alcătuirea unui proiect de...

Read more

Pedagog de scoala noua

  PEDAGOG DE ȘCOALĂ…NOUĂ Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani Motto: "A fi profesor înseamnă nu doar a poseda cunoştinţele de specialitate, ci de a avea capacitatea de...

Read more

Dezvoltarea limbajului la copilul presco…

DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA COPILUL PREŞCOLAR   Prof. psihopedagog Martinconi Noemi, Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara   Lucrarea de faţă îsi propune sã prezinte importanta limbajului, atenţionându-ne asupra rolului limbajului asupra personalităţii copilului, limbajul...

Read more

O chestiune controversata stereotipul

O chestiune controversata stereotipul

O CHESTIUNE CONTROVERSATĂ: STEREOTIPUL Prof. Raluca Ioana Olariu Şcoala Gimnazială „Acad.H.Mihăescu” Udeşti, Judeţul Suceava Semnificaţia imaginilor vizuale este stabilită prin diferenţă. Astfel, de-a lungul istoriei...

Read more

Inspectia la clasa constatari si aprecie…

INSPECŢIA LA CLASĂ   În cadrul inspecţiei la clasă se urmăresc anumite aspecte. Vezi se constatări şi aprecieri se fac cu privire la activitatea didactică şcolară şi extraşcolară, cuprinse în procesul verbal...

Read more

Dezvoltarea abilitatilor de scriere la l…

DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR DE SCRIERE LA LIMBA ENGLEZĂ   Prof. Gâbu Maria Lorena Școala “Alexandru Moruzi”, comuna Pechea, jud. Galaţi   Dezvoltarea abilităţilor de scriere în limba engleză constituie o parte importantă a muncii profesorului la...

Read more

Le discours rapporte un usage moderne

LE « DISCOURS RAPPORTE » (DR) – UN USAGE MODERNE   Lector ILIE MINESCU Universitatea de Vest TIMIŞOARA                 Parler de discours rapporté, de discours direct et indirect est un usage moderne pour désigner des faits grammaticaux...

Read more