Activitati, proiecte, parteneriate, articole
Flori de primavara in legende - 2 |
Sâmbătă, 27 Martie 2010 08:49 |
Legenda cameliei
Legenda spune că trăia odată o fiică de împărat deosebit de frumoasă, dar deosebit de singură. Numele ei era Camelia. Mare parte a timpului şi-o petrecea vorbind cu florile. Le învăţase limbajul.
În împărăţia peste care tatăl fetei domnea, trăia un balaur care obişnuia să mănânce toate fetele în vârstă de 14 ani. Cu cât Camelia se apropia mai mult de împlinirea acestor ani, cu atât era înconjurată de armate de străjeri care vegheau prinţesa şi cu atât îngrijorarea celor ce îi dăduseră viaţă creştea.
Simţeau, pe undeva, că orice ar fi făcut, nu îşi puteau proteja lumina ochilor lor, viaţa lor.
În ciuda gărzilor răspândite prin toate ungherele castelului, balaurul reuşi să pătrundă înăuntru şi o răpi pe fată. Urma să o aducă departe şi să o mănânce.
În drumul spre locul unde locuia balaurul, Camelia imploră florile de pe pajiştile pe unde trecea să o transforme în floare şi să o salveze. Florile îi ascultară voia.
O transformară într-o floare fină şi delicată pe care balaurul o scăpă din gheare.
Cum atinse pământul, prinse rădăcini. Făcu să răsară noi flori în cele mai variate culori şi forme … cameliile.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:13 |
Citeşte mai mult... [Flori de primavara in legende - 2]
|
|
Flori de primavara in legende -1 |
Sâmbătă, 20 Martie 2010 11:20 |
Legenda ghiocelului
A fost odata o razã de soare - era chiar fata cea mai micã si rãsfãtatã a astrului luminos.
Şi tocmai pentru cã era cea mai micã si mai rãsfãtatã, tatãl ei o lãsa sã zburde pe unde îi dorea inima.
Şi iatã cã, într-o bunã zi, raza de soare a hotãrât sã se plimbe într-o grãdinã. Acolo era Raiul pe pãmânt, nu altceva: flori care mai de care mai colorate si mai parfumate se unduiau sub adierea blândã a vânticelului cald de primãvarã!
- Ce-ar fi sã aleg eu o floare frumoasã, pe care sã mi-o prind în pãr? a spus raza de soare. ªi, repezitã cum era, s-a nãpustit asupra grãdinii, a cules o floare si s-a înãltat din nou în vãzduh.
Toate florile din grãdinã au privit mirate cãtre cer si au început sã murmure:
- Ati vãzut-o? Era frumoasã? Avea rochie de aur? Ce floare o fi ales printesa?
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:13 |
Citeşte mai mult... [Flori de primavara in legende -1]
|
Atingeti excelenta in management scolar! |
Duminică, 28 Februarie 2010 12:08 |
Atingeti excelenta in management scolar!
Educatia este singura cale de a gasi raspuns pentru toate intrebarile noastre. In calitate de cadru didactic, dorinta de a avea rezultate deosebite la clasa trebuie sa fie completata de calitatile unui bun manager scolar, mai ales acum, cand organizarea sistemului de invatamant ne pune tuturor mari probleme de pregatire si dezvoltare.
In plus, fata de activitatile unui dascal, directorii institutiilor de invatamant (fie ele scoli sau licee) sunt pusi in fata unei mari provocari. Trebuie sa organizeze performant scoala/liceul pe care il conduc pentru a avea rezultate apreciabile.
Tocmai de aceea, a fost creat un instrument de lucru nou, cu informatii specializate care doreste sa vina in ajutorul tuturor directorilor de scoala si liceu. Solutia ideala pentru performante deosebite in managementul scolar este CD-ul 47 de solutii practice si eficiente pentru directorii de scoala si liceu.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:07 |
Citeşte mai mult... [Atingeti excelenta in management scolar!]
|
Luni, 14 Decembrie 2009 17:06 |
COLINDATUL COPIILOR
Prof. Ciuca Cristina
Şcoala cu clasele I – VIII, Bâsca-Chiojdului, Com. Chiojdu, Jud. Buzãu
Obiceiurile calendaristice sunt grupate în patru cicluri care corespund celor patru anotimpuri: obiceiuri de primãvarã, de varã, de toamnã si de iarnã.
Cele mai importante dintre aceste obiceiuri, cunoscute si sub numele „obiceiuri de peste an”, se circumscriu în perioada celor doisprezece zile care marcheazã douã importante sãrbãtori: Crãciunul si Boboteaza.
Obiceiurile legate de sãrbãtorile de iarnã: colindatul de Crãciun, plugusorul de Anul Nou, sorcova si capra în primele zile ale anului, sunt pregãtite cu multã minutiozitate atât de cei mai mici si foarte tineri, dar si de flãcãii mai rãsãriti sau chiar de adulti care, încã din ajun colindã din casã în casã, cântând vestitul ,,Bunã dimineata la Mos-Ajun”. În seara de 31 decembrie, preîntâmpinând anul nou, se cântã ,,În seara de Sfânt Vasile, Toti boieri la curte vine…”, si formatii de tineri sau maturi, merg cu plugul mare, urând gospodarilor belsug si voie bunã pentru anul ce urmeazã. Sunt primiti în case si întâmpinati cu multã voie bunã. Sunt serviti de gazde cu vin, tuicã si prãjituri, prilej de glume si, eventual de vizitã la fetele cu care flãcãii sunt ,,în vorbã”.
Cei mici merg devreme cu plugusorul, primind din partea gospodarilor covrigi, mere, nuci si, uneori si bani pentru frumoasa lor urare:
,, Anul nou cel care vine,
Sã vã gãseascã cu bine,
Sã v-aducã mult noroc,
Spor în casã cu folos,
Câti cãrbuni sunt în cuptor,
Atâtea vite-n obor!
Anul fie cu belsug,
Pentru brazda de sub plug!
Busuioc verde pe masã,
Rãmâi gazdã sãnãtoasã,
La anul si la multi ani!”
O parte din colindãtori merg cu sorcova - de obicei merg fetele - ce învioreazã în prima zi din an sufletele gospodarilor.
În ceea ce priveste Mos Ajunul, acesta nu este un fenomen general românesc, fiind atestat pânã acum doar în pãrtile sudice si vestice ale tãrii. În privinta terminologiei, nici ea nu este deloc unitarã, aceastã formã de colindat fiind cunoscutã sub mai multe nume: Mos Ajunul – în Muntenia, Oltenia si Moldova sudicã; în alte pãrti ale României, precum Transilvania de Sud si în unele zone ale Banatului se numeste colindete sau colindeti; în alte pãrti ale Banatului si în Transilvania de Vest, dar si în unele pãrti ale Fãgãrasului si Sibiului se numesc pitãrãi sau pizãrãi.
Conform numelui generic, Mos Ajunul se practicã în ajunul Crãciunului si are aceeasi menire ca întreg obiceiul, de a asigura prin urarea fãcutã, ca si prin unele practici magice însotitoare, sãnãtate, belsug si prosperitate în gospodãriile colindate. În conceptia popularã, transformarea în realitate a acestor urãri, era cu atât mai iminentã cu cât ele veneau din partea copiilor, care asigurau prin puritate si inocentã, însãsi conditia puritãtii rituale a obiceiului. Poate cã din acest motiv colindatul copiilor precede ca timp de desfãsurare, toate celelalte forme de colindat. În zonele în care a fost atestat, colindatul copiilor cunoaste o participare masivã, mergând pânã la a-i include într-o ceatã pe toti copiii satului.
Din recuzita copiilor colindãtori nu lipsesc trãistutele destinate transportului darurilor primite, constând, de regulã, din colãcei de grâu si fructe. Prin Câmpia Transilvaniei, acolo unde fructele sunt mai rare, darurile primite erau colacii de grâu, astfel încât locul trãistutelor a fost luat de asa-numitele bote (bete de colindat) care serveau exclusiv la transportul colacilor. Ca si în cazul colindãtorilor mai mari, copiii colindã la fiecare casã, indiferent de conditia socialã a gospodarului. Acestia colindã afarã, în fata usii sau la fereastrã, abia pe alocuri si în casã, în special acolo unde urmau sã loveascã în scop de fertilitate busteanul de Crãciun (Banat).
Repertoriul de colinde era potrivit vârstei, mai redus decât în cazul colindãtorilor mai vârstnici, iar colindele sunt scurte, de un singur vers (pe alocuri), prin care copiii salutau gazda colindatã („Bunã dimineata la Mos Ajun!”). În alte locuri colinda copiilor cuprinde mai multe versuri, unele sunt destinate cererii imperative de daruri („Ne dati ori nu ne dati?!”), celelalte versuri cuprind urãri de belsug în animale sau grâne, ce erau estinate gospodarului („Atâti miei, atâti purcei/ Cu copiii dupã ei!”).
Bibliografie:
Pop, Mihai – Obiceiuri traditionale românesti, Editura Univers, Bucuresti, 1999;
toca, Ioan – Sãrbãtori religioase, datini si credinte populare, editura Allfa, Bucuresti.
|
Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 18:48 |
Marţi, 12 Mai 2009 10:11 |
CONCURSUL INTERNAŢIONAL
DE
INTERPRETARE INSTRUMENTALÃ ŞI VOCALÃ
„VIVA LA MUSICA”
Editia a XI-a
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:37 |
Citeşte mai mult... [Viva la musica - 2009]
|
Duminică, 12 Aprilie 2009 20:03 |
VIVANT PROFESORES!
- Referat -
CUPRINS:
1-Argument
2-Obiective
3-Diseminarea proiectului
4-Model de orientare profesionala
5-Colaboratori
1. Argument
Referatul VIVANT PROFESORES propune revigorarea functiilor si valorilor atribuite foii matricole, la absolvirea liceului.
Noua versiune a foii matricole, se vrea un mini-ghid de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul celor trei cicluri de scolarizare; excluderea corigentelor si repetentelor si totusi, acordarea de note de la 1 la 10, urmarindu-se depistarea justa a calitatilor, abilitatilor, talentelor reale, la toti elevii. Odata cu excluderea corigentelor si repetentelor, ar dispare urmarile negative, care survin, adeseori: abandon scolar, amenintari, presiuni, suicid. Elevii ar fi incurajati sa se exprime liber, sa isi exteriorizeze calitatile, nemaifiind incatusati de frica notei, odata constientizati ca, nota 1 sau 3, nu reprezinta decat un talent scazut la materia respectiva sau o lipsa de interes si nu o amenintare cu corigenta sau cu repetenta; totodata, o nota, precum 9 sau 10, este un indicator al unui talent si interes crescut fata de o disciplina scolara, ce trebuie valorificata si incurajata.
Ar fi ideala inmultirea disciplinelor scolare, astfel incat elevului sa i se ofere cat mai multe optiuni si posibilitati de descoperire a propriului potential creator, ce urmeaza sa se manifeste prin talentul si interesul manifestat in cele trei cicluri scolare, prin notele obtinute.
2. Obiective
-modificarea perceptiilor si urmarilor, functiilor didactice ale notei (nota – devine un indicator al talentului manifestat fata de o anumita disciplina scolara; un indicator al abilitatilor si inclinatiilor fata de o potentiala meserie/profesie etc.);
-incurajarea liberei exprimari la elevi, facand sa dispara frica de urmarile notei;
-descoperirea si valorificarea tuturor calitatilor, inclinatiilor, aptitudinilor si abilitatilor la elevi, prin incurajarea notarii de la 1 la 10 si prin excluderea corigentelor si repetentelor;
-transformarea foii matricole intr-un mini-ghid-profesional;
-inlaturarea urmarilor negative, la acordarea de note mici :presiuni asupra elevului sau dascalului, amenintari, sinucideri etc.;
-excluderea etichetei de elev “prost”, “incapabil” etc., ulterior obtinerii de note mici la anumite materii si in locuirea acestora cu calificative, precum: amotric, netalentat etc.;
-valorificarea talentelor, abilitatilor, calitatilor descoperite la elevi, in ideea orientarii profesionale;
-diversificarea disciplinelor scolare, asfel incat sa existe o paleta cat mai larga de optiuni orientative, pentru elevi ;
-accentuarea disciplinei, respectului si colaborarii, intre elevi, cadre didactice si parinti;
-formarea unei culturi generale ample, la toti elevii;
-incurajarea elevilor cu abilitati speciale, indiferent de conditia sociala;
-dezvoltarea dragostei pentru munca in general si evitarea orientarii profesionale sub presiunea factorilor externi (familie, prieteni, faima meseriei), ignorand lipsa de aptitudini, etc.;
-evitarea transformarii in tragedii a lacunelor, ce pot apare, in momentul verificarii bagajului de cunostinte si dezvltarea dorintei de recuperare;
-incurajarea depistarii tuturor talentelor si valorificarea acelora care dau satisfactie maxima si randament;
-formarea de reguli disciplinare, clare, care sa se aplice in momentul in care apar menifestari huliganice, evitandu-se formarea unei atitudini eronate de vedetism;
-organizarea de activitati scolare care sa induca sensibilizarea elevilor si notarea ideilor cu care acestia consimt sa contribuie;
-excluderea sentimentului de rusine, in orientarea profesionala;
-incurajarea creativitatii, a descoperirii de sine la elevi, prin evaluari si autoevaluari;
3. Diseminarea proiectului:
-cerc pedagogic
-consiliu profesoral
-internet
4. Model de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul scolarizarii:
-se selecteaza disciplinele la care s-au obtinut frecvent, cele mai mari note, incepand cu ciclul primar;
-se urmareste progresul inregistrat la disciplinele scolare, la care s-au inregistrat lacune, initial;
-se selecteaza disciplinele scolare pentru care elevii au exprimat afinitati crescute, indiferent de notele obtinute;
-se ofera elevului, la absolvire, in functie de notele obtinute, propuneri de orientare profesionala; in functie de acestea, elevul va continua sa se specializeze pentru viitoarea profesie/meserie/ocupatie.
5. Colaboratori:
-dir. prof. Buda Brighita Daniela, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare
-inv. Cosma Adina, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare
-prof. antr. Tarta Viorica, Scoala Somcuta Mare, Maramures, Clubul Sportiv Muncitoresc, Baia Mare
PROF. Educatie fizica si sport
HUZAU ORESIA NATALIA GEORGINA
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:38 |
Marţi, 10 Martie 2009 16:54 |
VALENŢE EDUCATIVE ALE PROGRAMULUI
,,SPRING DAY IN EUROPE”
Prof. Oltea Preluca
Şcoala cu clasele I-VIII “Ion Creangã” Suceava
O zi de primãvarã pare, la prima vedere, o zi ca oricare, una din zilele care la noi, în Europa, formeazã anotimpul de tranzitie cãtre varã.
Şi totusi , în ultimii ani, o zi de primãvarã a devenit altceva decât celelalte. Începând din 2003, la solicitarea Comisiei Europene, s-a decis sã se dezvolte un proiect intitulat ,,Spring day in Europe” (,,Ziua primãverii europene”). Obiectivul acestuia este de a impulsiona un numãr cât mai mare de scoli sã organizeze în aceeasi zi (mai nou, în aceeasi perioadã, de obicei de la echinoctiu pânã la Ziua Europei) pretutindeni în Europa actiuni de informare asupra Uniunii Europene si dezbateri între scoli din tãri diferite pe aceastã temã.
Aceastã initiativã, dezvoltatã în colaborare cu Ministerele Educatiei din numeroase tãri europene, este sprijinitã de Comisia Europeanã care a facilitat organizarea unei retele de informare, contacte si schimburi între participanti, cu suport electronic, în colaborare cu reteaua European Schoolnet (EUN). Participarea se realizeazã în formele si cu mijloacele dorite de fiecare scoalã în parte: dezbateri organizate cu elevii scolii ori în colaborare cu elevii de la alte scoli, discutii directe ori via internet cu personalitãti implicate în procesul integrãrii europene, concursuri, expozitii, alte activitãti culturale. Este o actiune complet descentralizatã, cu participare voluntarã, fãrã proceduri complicate si fãrã implicare financiarã.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:39 |
Citeşte mai mult... [Spring Day in Europe]
|
Practica studenteasca in constructii |
Marţi, 10 Martie 2009 16:50 |
Proiectul "Practica Studentilor Facultãtii de Constructii" a vizat dezvoltarea pregãtirii profesionale a studentilor, fiind realizat ca parteneriat între Universitatea Tehnicã din Cluj-Napoca, Facultatea de Constructii si Instalatii - Catedra de Beton Armat si Constructii Metalice, Colectivul Management si Tehnologie si Asociatia Profesorilor din România. S-a avut ca scop:
- O mai bunã specializare a viitorului inginer constructor;
- Cunoasterea mult mai fidelã a realitãtilor din cadrul privat;
- Recrutarea timpurie a personalului cel mai potrivit nevoilor societãtii de constructii.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:39 |
Citeşte mai mult... [Practica studenteasca in constructii]
|
Marţi, 10 Martie 2009 16:45 |
Cu ocazia Zilei Europene a Sigurantei Rutiere, în perioada 6-17 octombrie 2008 s-a desfãsurat proiectul educational „Educatie si circulatie”, organizat de Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu în parteneriat cu Inspectoratul de Politie Judetean Sãlaj – Serviciul Politiei Rutiere, Grãdinita cu Program Prelungit Nr. 10 Zalãu si Grãdinita cu Program Normal Nr. 8 Zalãu.
Scopul acestui proiect a fost întelegerea necesitatii respectãrii semnelor de circulatie si a rolului politistului în dirijarea circulatiei pe stradã, obisnuirea copiilor de a se deplasa pe un spatiu limitat, respectând traseele de acces si perfectionarea unui comportament civilizat pe stradã.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:40 |
Citeşte mai mult... [Educatie si circulatie]
|
|
|
<< Început < Anterior 21 22 Următor > Sfârşit >>
|
Pagina 21 din 22 |
|
JOCURILE DINAMICE ŞI
JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE
DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI
Profesor Drăgoiu Toma
Liceul Hercules Băile Herculane
Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere... Read more
A STUDY IN EXPRESSING FEELINGS IN POETRY
Profesor Ştefănescu Adriana
Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
In expressing feelings, some of the pupils have to fight the tendency of becoming too explicit and... Read more
TIPURI DE MEDIU ŞI REFLECTAREA LOR ÎN ARIILE
PROTEJATE DIN JUDEŢUL BRĂILA
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Studiul prezintă caracteristicile mediului din judeţul Brăila şi modul... Read more
CULTURAL SPACE AT L. BLAGA AND E. HALL
Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză
Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara
The use of space within the context of culture, also reffered... Read more
O EXERIENȚĂ! BATH-MAREA BRITANIE
(COMENIUS-MOBILITĂȚI INDIVIDUALE)
Profesor pentru învățământul primar, Daniela Popescu,
Școala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, București, sector 3
MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îți apare în minte Londra cu Big... Read more
 Ştiinţa pământului: aer, apă, nisip şi sol
Uneori nu putem simţi aerul, iar alteori acesta poate să facă pălariile să zboare de pe capete, să îndoaie copacii şi chiar să doboare... Read more
IMPORTANŢA ACTIVITĂŢILOR TRANSDISCIPLINARE
Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia
Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş
Activităţile transdisciplinare sunt activităţi care abordează o tema generală din perspectiva mai multor arii... Read more
Siguranta pe internet
Pe data de 5 februarie 2013 se va desfasura ”Ziua Sigurantei pe Internet 2013” (Safer Internet day 2013), eveniment de anvergura europeana desfasurat annual sub egida retelei europene “INSAFE” – European Safer Internet Network, in cadrul programului Safer Internet... Read more
CARACTERISTICILE INTELECTUALE ALE PREŞCOLARILOR
Educator Stan Luminiţa-Simona
Grădiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi
Intelectul, formaţiune psihică deosebit de complexă, cuprinde procese şi activităţi psihice variate şi dificile precum: gândire, memorie, limbaj, imaginaţie, atenţie…
Atingeti excelenta in management scolar!
Educatia este singura cale de a gasi raspuns pentru toate intrebarile noastre. In calitate de cadru didactic, dorinta de a avea rezultate deosebite la clasa trebuie…
Structura anului şcolar 2013-2014 în dezbatere publică
Ministerul Educației Naționale a lansat în dezbatere publică, până la data de 31 mai, proiectul de Ordin de ministru privind structura anului școlar 2013-2014.…
DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII
ÎN EXPRIMAREA ORALĂ A ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR
Înv. Gligor Dana
Școala Gimnazială Vidra
Limbajul elevilor din clasele primare se îmbogățește, se…
NEGRUL ŞI PALIDUL ÎN POEZIA BACOVIANĂ
Ştefan Lucian MUREŞANU, PhD
Motto: "În poezie m-a obsedat întotdeauna un subiect de culoare. Pictura cuvintelor sau audiţie colorată.[...] Îmi place mult vioara. Melodiile au avut… DIFFÉRENCE / DIFFÉRANCE SAU
INSTABILITATEA LIMBAJULUI LA DERRIDA
Prof. Drd. Miron Costina Violeta
Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj
„Celebra definiţie a lui Saussure, conform căreia limba este un sistem alcătuit din diferenţe…
Constituirea corpului national de experti
in management educational seria 5
Se organizează şi cea de-a cincea serie pentru concursul de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului National de Experţi în… LA TRADUCTION POETIQUE
Prof. Florescu Paula Cristina,
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuşi Piteşti
Acest articol se opreşte asupra actului de traducere poetică care este capital pentru dialogul între culturi şi mai ales între…
CUNOAŞTEREA PROFILULUI PSIHOPEDAGOGIC ŞI FIZIC
AL ŞCOLARULUI MIC
Prof. înv. primar: DOBREA MONICA,
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău
Moto: „Omul îşi poate lua cunoştinţele numai de la om. Aşa, bazinul se…
|